Elämän tarkoitusta etsimässä?

Elämän tarkoitusta etsimässä

Hyvä ystävä,
oletko joskus kadottanut elämältäsi tarkoituksen ja merkityksen? Ehkä sinun on vaikea löytää iloa ja levollisuutta arjen keskellä? Oletko koskaan miettinyt maailman menon järjettömyyttä ja onko se saanut sinut pohtimaan elämän jatkuvuutta? Väitän, että jokainen ihminen ajattelee ja etsii elämälleen tarkoitusta. Jotain mistä pitää kiinni ja johon nojata - henkistä pääomaa ja arvopohjaa. Väitän myös, että jokainen meistä uskoo johonkin. Se että uskomme johonkin on tärkeää, mutta oleellinen kysymys on, että onko se mihin uskomme itsessään luotettava ja kestävä. Aikojen saatossa olen huomannut, että ainakaan omaan erinomaisuuteen ja kykyyn tehdä aina moraalisia, oikeudenmukaisia ja oikeita ratkaisuja, ei kannatta luottaa. Nimittäin väitän myös ettei kukaan meistä ole lähtökohtaisesti hyvä, vaikkakin kyllä pystymme tekemään hyviä ja kauniita asioita ihmisille. Ihmisellä on kuitenkin aina ollut myös taipumus tehdä pahoja ja vahingollisia asioita toisille ihmisille ja jopa joskus itsellemme. Monesti tämä johtuu siitä, että ihminen ei ole itse saanut kokea rakkauta ja hyväksyntää. Nimittäin yksi ihmisen suurimmista tarpeista on rakkauden ja merkityksen kokemisen tarve. Kun ihminen kokeen itsensä arvokkaaksi ja rakastetuksi, niin hän pystyy myös tätä arvokkuutta ja rakkautta jakamaan eteenpäin.

Yksi elämäni mullistavampia asioita on ollut Jumalan rakkauden löytäminen. Se on antanut elämälleni aivan uuden perustan. Voisi jopa sanoa, että olen uudelleen syntynyt. Miten Jumalan rakkauden ja armon voi löytää? Minulle sen merkitys kirkastui Jeesuksen sovitustyön eli uhrin merkityksen kautta. Olin aina uskonut yliluonnolisen luojan olemassa oloon, mutta kun sain sisäisen ymmäryksen, että Jeesus oli ja on Jumalan poika ja että hän surmaamisensa ristillä oli samalla myös sovitus minun pahojen tekojen takia. Silloin käsitin Jumalan rakkauden suuruuden. Jumala oli valmis uhraamaan oman poikansa, jotta minulla olisi mahdollisuus rakentaa Hänen kanssaan toimiva ja elävä yhteys. Ja tämä yhteys Häneen (Jumalaan) ei katkea edes silloin, kun minä kuolen vaan se jatkuu iankaikkisesti. Tämä kaikki on antanut minulle elämään uuden tarkoituksen ja merkityksen.

Tiedän, että vaikka välillä minua ei hyväksytä tai ymmärretä, tai joskus kun en edes itse ymmärrä ja osaa arvostaa itseäni, niin tiedän, että Jumalan rakastaa minua Hänen poikansa tähden. Hän on aina valmis antaa minulle myös anteeksi virheeni, väärät tekoni ja syntini, ehdoitta ilman, että minä teen asialle yhtään mitään. Tämä on hänen suurta rakkautta ja armoa minua kohtaan. Tietysti tämä vaatii sen, että uskon tämän todeksi. Siis loppujen lopuksi on kysymys uskosta. Sinä joka jaksoit lukea tämän tekstin loppuun haluan kysyä sinulta, että se tai hän johon uskot, onko sillä merkitystä myös elämäsi päättymisen jälkeen?

Jos haluat keskustella kristinuskoon liittyvistä asioista tai haluat löytää elävän suhteen Jumalaan, niin voit ottaa minuun yhteyttä ja voimme yhdessä keskustella ajan kanssa.

Hyvää ja armollista jatkoa sinulle,

Risto Vappula
Arkin johtava pastori

ps. Voit myös tästä linkistä lukea tarinoita ihmisistä joiden kohdalla on tapahtunut muutos, kun he ovat löytäneet elävän suhteen Jumalaan: Mahdollisuus muutokseen - stoorit

 

Yhteystiedot:
Risto VappulaJohtava pastori010 328 9471

Tietoja

Arkki on nykyisellään 350 hengen kristillinen seurakunta, joka kuuluu Suomen Vapaakirkkoon. Vapaakirkko on yksi Suomen vanhoista herätysliikkeistä. Sen juuret ovat 1800-luvun lopulla.

Tilaa uutiskirje

Yhteystiedot

Järvenpään Vapaaseurakunta - Arkki

Wärtsilänkatu 8 A, 04410 Järvenpää

Puh. 010 3289 473

Yhteydenottolomake

Pankkiyhteydet

FI89 1597 3000 1049 36
  • rahalahjat viitteellä: 1119
  • diakonia viitteellä: 30038
  • Missio Moldovan työ viittellä: 2008

Y-tunnus: 0468712-9